onsdag 22. juni 2011

Bønner & Bacon - Program 11 (22. Juni 2011)


Velkommen til Bønner & Bacons nostalgia-spesial, der jeg rett og slett tar et langt skritt bakover, tørker litt støv, og spinner opp de platene som gjorde at den musikalske ferden jeg satt ut på, tok de svingene den har gjort. Altså har jeg tenkt å presentere mine musikalske røtter, og har et håp at dere også finner noen av deres.

Jeg kunne jeg jo presentert The Beatles, Bob Dylan, John Prine, Leonard Cohen og Townes Van Zandt, men det har andre gjort bedre før meg. Derfor er det mer spennende å se på spillelistene fra 80-tallet, da vi hadde legendariske voerspiel med musikalske gjester som Dream Syndicate, Green on Red, Wall of Voodoo, Violent Femmes, The Rainmakers og ikke minst The Beat Farmers. Disse banda skulle ha stor innflytelse på min videre vandring i på prærien, og selv om platene ikke lenger spilles hver dag, dukker de ofte opp i bilen, MP3 spilleren og i festlige lag.

Du inviteres herved på en tur tilbake til den gangen en hockeysveis var en hockeysveis, og alt av musikk kom enten ut på kassett eller LP’er (stort sett da). Nå derimot, kan du laste ned hele radioprogrammet i fantastisk stereo, tilpasset alle format og totalt upåvirket av slitasje. Ha en fin tidsreise.

 (58 min. /132 MB/ 320 kbps)

Spilleliste: 
1. Tim Grimm – Rumblin’ In The Land (fra “Thank You Tom Paxton” 2011)
2. Buffalo Death Beam – We Drink Beer (fra “Salvation for Ordinary People” 2011)
3. Cindy Doire – Charlie Boy (fra “Sticks and Mud” 2011)
4. Whiskey Folk Ramblers – Horrors in the Kitchen (fra “..And There Are Devils” 2011)
5. Over the Rhine – Waiting On a Friend (fra “Paint It Black: An Alt Country Tribute to the Rolling Stones” 2011)
6. Lee Harvey Osmond & Mary Gauthier – Dear Doctor (fra “Paint it Black”…2011)
7. Riley Etheridge, Jr. – Powder Keg (fra “Powder Keg” 2011)
8. Scott Anderson – Señor (Tales of Yankee Power) (fra “Tales from the Swamp” 2011)
9. Jude Davison – Big Top Parade (fra “Circo de Teatro” 2009)
10. Jude Davison – Medicine Show (fra “Outskirts of Eden” 2011)
11. Cody Canada & The Departed – Ballad Of Rosalie (fra”This Is Indian Land” 2011 )
12. Matraca Berg – Your Husband’s Cheating on Us (fra “The Dreaming Fields” 2011)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar